119 Besökare just nu
Svenska Danska Finska

Du har inga artiklar i din varukorg.

Affiliates Facebook Instagram Festtips

KÖPVILLKOR

Köpinformation Bodega Partybutiken Postorder
I detta dokument finns värdefull information till Dig och det hjälper Dig att vara trygg i ditt köp
hos vår postorderbutik, till exempel våra köpvillkor, leveranssätt, hur du kan betala och vår service.
Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss. När du gjort en beställning hos oss kommer det automatiskt en bekräftelse till din e-postadress.  Har du inte fått detta mail inom 10 minuter vänligen kontakta oss.

Företagsinformation
Telefon
: 031-409090
Support/tillgänglighet:  Vi har öppet måndag- fredag 09.00-16.00, lördag och söndag stängt.
Tider för öppethållande i samband  med helger meddelas på hemsidan.
Adress : Box 85, 433 22 Partille
Besöksadress: Jons Väg 19, 433 75 Jonsered (besök måste avtalas per telefon)
Organisationsnummer: 556418-6855
E-postadress: info@bodega.se

Adressering av returer och post :
Bodega Partybutiken AB
Box 85
433 22 Partille
Adressering av företagspaket /leveranser  av varor:
Bodega Partybutiken AB
Jons Väg 19, port C
433 75 Jonsered

Priser och avgifter

Vi förbehåller oss rätten att ändra priset beroende på omständigheter som Bodega Partybutiken AB inte råder över,  till exempel valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25 %. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.
 Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vi reserverar oss för felaktig prissättning på webbsidan samt tillfällen då artiklar finns på webbsidan men ännu ej hunnit prissättas, dvs en produkt kan aldrig kosta 0,00 kr i butiken.  Finns det inte priser på webbsidan mailar vi gärna dessa efter förfrågan. Lägsta ordergräns är 200 kr. Vi levererar endast till adresser i Sverige, Danmark och Finland.

Fraktkostnad                                                        49:-
Skrymmande frakt                                              159:-
Postförskottsavgift                                              50:-
Faktureringsavgift  Klarna                                 29:-                      
Outlöst paket                                                       199:-
Leverans till Danmark/Finland                         220:-                  
Skrymmande frakt Danmark/Finland              280:-
Hämta själv (tid och plats måste avtalas)      Gratis (Läs mer under rubrik ”Hämta själv”)
                          
Hämta själv
Du har möjlighet att hämta din order i vår butik på Kyrkogatan 25, Göteborg under affärstid.
Du kan även hämta din order på vårt lager/postorderförsäljning, Jons Väg 19, Jonsered.
I båda fallen måste kontakt tas per telefon eller mail i god tid så att vi har möjlighet att förbereda ditt
besök och plocka fram dina varor. Det kostar ingenting att hämta din order hos oss.

Klarna Faktura
Vi samarbetar med Klarna för fakturering av din order.
För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Bodega Partybutiken AB överlåtna till Klarna. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Klarna Delbetalning
Klarna erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. För varje tillfälle ni betalar till Klarna så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Klarna på 08-12012010 och ansöka om förlängd kredittid. Har Du några frågor så kan du ringa Klarna på 08-12012010 för närmare information.

Avbokning av beställning
Vill du avboka en beställning måste du alltid ringa Bodega Partybutiken AB, tel. 031-409090 under vår öppettid. Vi kan ej ta emot avbokningar via e-post.

Betalsätt   
I samband med din registrering använder vi Klarna Finans  ditt personnummer för att kontrollera din kreditstatus och din adress.

1. Faktura via Klarna Finans med 14 dagar netto. En faktureringsavgift på 29:- tillkommer.
2. Kort – betala direkt i kassan på bodega.se  Vi använder Samport kortbetalning , det är kostnadsfritt för dig.Vid eventuell retur betalas pengarna tillbaka till det kort du använde för köpet. Vi accepterar VISA och Mastercard.
3. Paypal – vi har möjlighet att ta emot Paypalbetalningar. Vid eventuell retur betalas summan åter till ditt konto.
4. Postförskott – vi skickar postförskott om du särskilt begär detta. Kostnaden för detta är 50:-.
Du kan inte välja postförskott via internetshopen, vänligen tag kontakt med oss på tel: 031-409090
om du önskar detta alternativ.

Leverans/avgifter
Vi skickar dina varor med DHL. Normal leveranstid ligger inom 1-3 vardagar från det vi fått din beställning men i vissa fall kan det ta upp till en vecka. Varorna hämtas på närmaste DHL Servicepoint. Varorna aviseras via SMS. OBS att Bodega kan ej ta ansvar för om du som kund lämnar fel uppgifter om ditt telefonnummer och SMSet därför inte når dig. På www. servicepoint.se kan du se ungefärliga leveranstider,  söka ditt kolli och få information om var din närmsta servicepoint är belägen. Fraktkostnad är 29:-. Vid outlöst paket debiteras 199:- för att täcka våra kostnader. För vidare information om leveranstid, klicka här Leveranstid

Leverans till annan adress
Vi skickar gärna paketet till annan leveransadress än fakturaadressen. Detta gäller inte dig som väljer Klarna som betallösning, Klarna godkänner enbart den folkbokförda adressen. Om du vill få leverans till annan adress välj annan betallösning eller kontakta oss.


Ångerrätt/Reklamation/Returer


När börjar ångerrätten att gälla?
Du har 14 dagars ångerrätt när du gör ett köp hos Bodega Partybutikens postorderbutik.
Om du ångrar ett köp skall du meddela Bodega Partybutiken AB detta inom 14 dagar via brev
eller e-post. Ångerrätten gäller från det datum då du tog emot varan. Bodega Partybutiken AB skickar spårbara leveranser med DHL och kan därmed följa din leverans hela vägen. Du måste alltid kvittera att du tagit emot ett paket på Servicepoint eller då leverans sker med DHL:s bud. Ångerrätten beräknas alltid på antalet arbetsdagar, lördagar, söndagar och helgdagar räknas ej.
Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen, tänk på att det är du som måste bevisa att du har
ångrat dig i tid. Vi rekommenderar därför att du använder denna ångerblankett, behåll gärna en kopia för eget bruk. För att vara säker på att din information kommer fram i rätt tid, spara alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsbekräftelser så att du kan bevisa att köpet genomförts och vilket datum. Skickar du en vara i retur via Post eller annat tjänsteföretag, spara kollinummer så att du vid behov kan spåra paketet och uppvisa vilket datum en vara sänts i retur.  Kvittot från Posten eller annat tjänsteföretag är ditt bevis på att du ångrat dig i rätt tid. Ångerrätten gäller när du köper varor på distans, så kallad postorderförsäljning. Ångerrätten börjar gälla den dag då du mottager/kvitterar paketet. Kostnader för frakt och retur återbetalas ej.

Om du inte hämtat ut varan

Om du inte hämtat ut varan kan du fortfarande ångra dig men du måste alltid meddela  Bodega Partybutiken AB att ångerrätt skall gälla. Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen, men vi rekommenderar att du gör detta skriftligen via e-post så att det finns ett bevis att du tagit kontakt med oss. Blankett för detta finns här ångerblankett. Vår e-postadress är info@bodega.se  Returfrakt är du skyldig att betala, även om du inte hämtat ut varan. Har inte meddelande om att utnyttjande av ångerrätt mottagits av Bodega Partybutiken AB inom 14 dagar äger Bodega Partybutiken AB rätt till ersättning för outlöst paket, enligt 41§ Konsumentköplagen. Vi debiterar en avgift för de paket som inte hämtas ut vilket motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktkostnad samt hantering.
För närvarande 199:-

Rätt att undersöka varan
Du har rätt att undersöka varan du köpt, ångerrätten gäller det mesta i vår webbshop men det finns några undantag. Kläder kan försiktigt provas och därefter läggas tillbaka i sin originalförpackning, var noga med att skicka tillbaka alla delar till dräkten. Hygienvaror såsom peruker, strumpbyxor, linser och löständer samt liknande produkter i förseglade förpackningar som öppnats och provats omfattas ej av ångerrätten och kan ej returneras. Varan skall skickas tillbaka i samma skick som du fick den.
I de fall en vara kommer åter till Bodega Partybutiken AB där konsumenten skadat varan eller använt den skall skälig ersättning för värdeminskning dras av vid retur.

Returfrakt
Om du ångrar dig när du handlat via Bodega Partybutiken AB:s postorderförsäljning betalar du själv returfrakt. Spara originalförpackningar. Du kan även spara emballaget att skicka tillbaka varan i om det är möjligt, det är bra både ur miljösynpunkt och för att skydda varan som sänds åter.
Spara också alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa när
köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket och får ett kollinummer bör du spara detta så att du kan spåra paketet och vid behov bevisa att en retur har skickats. Återbetalning för retur kommer att göras snarast, dock senast inom 14 dagar. Detta kan tidigast göras då varan kommit oss tillhanda. Bifoga alltid denna ångerblankett då du sänder en vara åter Ångerblankett. Bodega Partybutiken AB ersätter ej kostnader för returfrakt.

Retursätt
Gör klar och fyll i vår retursedel, den kan du skriva ut här Ångerblankett. 
Retur av vara kan ske på olika sätt, det vanligaste är att man skickar varan i retur via Posten, Schenker eller något annat företag som hanterar brev och paket.  Kostnader för returfakt ersätts ej. Våra adresser finns under rubrik företagsinformation i detta dokument. Tänk på att artiklarna återsänds till Bodega Partybutiken AB på egen risk, dvs. förkommer brevet eller paketet bär inte Bodega Partybutiken AB ansvaret för detta.  Skicka gärna så kallade spårbara leveranser med kollinummer så att du vid behov kan uppvisa kvitto på att retur har sänts i rätt tid. Förkommer paketet går det därmed att spåra. Bodega Partybutiken AB har inte möjlighet att ta emot paket som returneras via Bussgods samt rekommenderade brev, så kallade REK. Du har 14 dagars returrätt.

Om varan är trasig/Reklamation
Om varan är trasig, transportskadad eller om vi levererat fel vara skall du ta kontakt med oss via
e-post info@bodega.se. Vi kan tyvärr inte ta emot reklamationer per telefon.  Felet skall rapporteras snarast, dock senast inom 14 dagar från det du mottagit varan. Självklart åtar sig Bodega Partybutiken AB att åtgärda felet kostnadsfritt. Om du återsänder skadad vara ersätter vi endast för billigaste frakt. Express eller REK-kostnader ersätts ej. Bodega Partybutiken AB har även möjlighet att skicka ut en portofri retursedel, detta avgörs från fall till fall. Bifoga uppgifter om ordernummer, namn, adress, telefonnummer samt e-postadress och kvitto i original på eventuella utlägg relaterade till denna reklamation. I de fall utbetalning skall göras till ett bankkonto skall även uppgifter om bankens namn och kontonummer bifogas returen.

Bytesrätt
Behöver du byta till annan färg eller en annan storlek hanterar vi detta som en ny beställning.
Returfrakt för felaktig storlek och frakt för ny beställning bekostas av kunden

Återbetalning
Återbetalning sker på olika sätt beroende på hur du betalade vid köpet. Fraktkostnader ersätts ej.
Faktura: Din retur dras av på fakturan och du får en ny faktura skickad via e-post
Visa/Mastercard:  Pengarna återbetalas via Samport, det kan ta upp till tre dagar från det att vi gjort återbetalningen beroende på vilken bank du har.
Postförskott: Vi gör en utbetalning till det bankkonto du föredrar att använda, meddela oss bankkontouppgifter i samband med din retur.
Paypal: Vi återbetalar returen till ditt konto hos Paypal.

Övrigt
Manualer
I de fall en manual krävs för handahavande av produkter i vårt sortiment och detta inte skickas med i leveransen hänvisar vi i första hand till webbsidan där viktig information lämnas i beskrivningen av varan. Saknar du manual/information om handahavande, tag kontakt med oss på info@bodega.se hjälper vi till så långt det är möjligt.

Katalog
Webbsidan fungerar som vår katalog då vårt sortiment är i ständig förändring. Tryckt katalog finns ej.

Storleksuppgifter
I de fall storleksuppgifter saknas på hemsidan, tag kontakt med oss via e-post info@bodega.se eller telefon 031-409090.

Skicka inte förskott
Bodega Partybutiken AB kan inte ansvara för pengar, checkar och frimärken som skickas till oss i brev.

Bedrägeri
Vi polisanmäler alla bedrägerier och dataintrång samt försök till sådana. Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ditt köp i det fall vi har skäl att misstänka bedrägeri, dataintrång och/eller annat missbruk av vår hemsida.

Force Majeure
Bodega Partybutiken AB är befriad från påföljder för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

 

Bodega.se använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli så bra som möjligt. Läs mer om cookies.